رئيس مجلس الإدارة
محمود إسماعيل
الإشراف العام
أحمد الهواري
رئيس مجلس الإدارة
محمود إسماعيل
الإشراف العام
أحمد الهواري

نجوم الفن عن حادث فتاة المنصورة:"شهيدة الأخلاق والإنسانية"

وشوشة
وشوشة
أثر حادث ذبح فتاة المنصورة، والتي قُتلت على يد زميلها، منذ ساعات قليلة، بعدما وجه لها 3 طعنات، تسببت في وفاتها، جدل واسع خلال الساعات الماضية، تم تداوله على نطاق واسع عبر السوشيال ميديا، وتفاعل عدد كبير من نجوم الفن معه، ومنهم :

هند صبرى 
وعلقت هند صبري على الحادث عبر ستوري إنستجرام وقالت : متنشروش فيديو البنت اللي انتشر في المنصورة وكل اللي نشره لأي سبب يمسحه لصعوبة المشهد على أهلها وأصحابها وللصحة النفسية لكل الناس. 

فتحى عبد الوهاب 
فيما شارك فتحي عبدالوهاب عبر فيسبوك صورة للفتاة الراحلة، وعلق : طالبة جامعة المنصورة، ربنا يرحمها ويصبر أهلها وينتقم من المريض اللي عمل كده.

سمية الخشاب 
أما سمية الخشاب غردت عبر تويتر قائلةً : أرجوكم لو لقيتو أي ست بتتضرب أو بتتعرض لعنف في أي مكان اتدخلوا يمكن تنقذوا حياتها، حرام بنت في العمر ده لسه مشافتش دنيا تروح عشان حقير مجرم قاتل زي ده، ربوا أولادكم بقي عشان قرفنا، متخلفوش لو إنتوا مبتعرفوش تربوا كفاية، وإعدام إن شاء الله.

 

ريهام حجاج
وكتبت الفنانة ريهام حجاج "لا حول و لا قوة إلا بالله العلي العظيم اللهم أرحمك يا نيرة و يصبر أهلك و يجعلك من أهل الجنة يا حبيبتي شهيدة…شهيدة الأخلاق و الأنسانية إللي خلاص ماتوا و ادفنوا في قلوب الكثيرين". وتابعت "إيه إللي جري للناس !!! الناس باقيت وحوش لا خايفة من ربنا و لا من قانون …الكره و الحقد و الغل و الأذي باقوا سمات العصر.. حقيقي الواحد حزين علي أهل بلده و علي إللي وصلناله.. اللهم أرحمنا برحمتك و أحمي أهالينا و أولادنا و أخرجنا منها سالمين اللهم آمين" 

ياسمين رئيس 
‏وكتبت ياسمين رئيس "ازاي وصلنا لإننا نقتل إنسان لمجرد إن حاجة مش عجبانا فيه… سواء لبسه أو شكله أو أي حاجة تانية او عمل اختيار في حياته هو حر فيه او حتى قال لا بجد مش لاقية كلام أقوله على الحادثة دي! ".

أيتن عامر 
وشاركت أيتن عامر عبر إنستجرام صورة الفتاة وعلقت : هو إيه اللى جرا فى الدنيا، ربنا يرحمها يا رب أنا مش لاقيه حاجة أقولها.

 

إنجي وجدان 
علقت الفنانة إنجي وجدان على الحادث قائلة" الواحد بقي حزين على قد إيه الدم بقي سهل والقتل بقي سهل، وقد إيه الناس بقي عندها فكر متطرف ومريض وعديم الإحساس كدة".