رئيس مجلس الإدارة
محمود إسماعيل
رئيس التحرير
عمرو صحصاح
رئيس مجلس الإدارة
محمود إسماعيل
رئيس التحرير
عمرو صحصاح

ملخص أحداث الحلقة الـ26 من مسلسل "المعلم"

مسلسل المعلم
مسلسل المعلم
شهدت أحداث الحلقة الـ26 من مسلسل المعلم، أحداثا مختلفة، بدأت باتصال المعلم قلاش للمعلم وهو في المستشفى، وأخبره أن يأتي على الفور حتى يعترف له بحقيقة المخدرات التي تسببت في حبس والده «المعلم حامد» الذي يقوم بدوره الفنان عبد العزيز مخيون، عندما كام شعبان صغيرا، وقال له: "أنا حاسس إني هموت أنا عايز أقولك على الحقيقة قبل ما أموت تعالى بسرعة يا معلم".

وتناولت أحداث الحلقة أيضا، وكشف فلاش لغز المخدرات وحين جاء مصطفى شعبان قال له: «أنت فاكر أن الجنتل وشداد لما أنت معاك بضاعتهم هيقروا على نفسهم البضاعة اللي اتمكست لأ، شوف يا إبني أنا هقولك نص الحقيقة، النص اللي تقدر تجيب لي حقي من الجنتل قبل ما أموت، والنص التاني لما تجيب حقي هقولك على اللي دخلوا البضاعة في عربية أبوك».

وأضاف: المخدرات بتاعتي كانت في عربية أبوك، ومخدرات الجنتل دخلت في العربية بعد حمدتو لما راح بالكاوتش السويس ورجع من غير ما يصلحه، وفي الاستراحة بعد ما عدينا الكمين، قام شداد بأخذ المخدرات من الكاوتش.

وتابع قلاش: "واتصل بالجنتل وقال له البضاعة جيالك، أنا كدة مسكتك أو طريق المخدرات، وأنت تكمل، تتصل بالحكومة وتلبس حامد بالسمك والمخدرات اللي معاه أول ما يدخل السوق".

وأختتم حديثة قلاش: واتصل بالشرطة وفلت الجنتل بالمخدرات اللي كانت في الكاوتش وركب سوق السمك وسوق المخدرات، وهقولك مين اللي حط المخدرات في عربية أبوك لما تجيب لي حقي من الجنتل لأن دول من مصلحتهم أموت قبل ما أقول الحقيقة مش عارف مين هيسبق مين.